ours-idefisc

Idefisc — Belastingsnieuws

De klauwen van de beer - De weigering van nabijheid

Er wordt vaak benadrukt, zowel in bedrijven als in administraties, dat het essentieel is om een goed contact te houden met je "klanten".

Ongetwijfeld denkt de belastingdienst dat dit niet aan haar wordt opgelegd, omdat haar "klanten", de belastingbetalers, gedwongen worden om zich tot haar te wenden en er niet echt voor kiezen ...

Kunnen we echter niet aannemen dat de behoeften van een zogenaamde "openbare dienst" ook een voldoende band vragen met de burgers?

We stellen echter vast dat op dit moment veel administratieve diensten in grote groepen met honderden of zelfs duizenden ambtenaren gegroepeerd zijn en dat deze soms heel ver verwijderd zijn van de mensen die onderworpen zijn aan belasting. We zien Brusselaars van wie de dossiers in Namen of Gent worden behandeld, misschien onder het voorwendsel van "specialisatie", maar dat is ook merkbaar in dossiers die geen bepaald specialisme vereisen.

Aangezien het al bijna onmogelijk is geworden om telefonisch contact op te nemen met ambtenaren en e-mailadressen niet meer worden weergegeven, moet worden opgemerkt dat we er ook alles aan doen om bezoeken aan het administratiekantoor te voorkomen of te beperken.

Zo zal de fiscus de belastingbetaler niet begrijpen, noch andersom...

De ongelikte beer

ours-idefisc
Idefisc — Actualités Fiscales
©2003-2020 Idefisc & Words and Wires W3validator